I could really use a wish right now, wish right now, wish right now...


Vet att edt ska stå picturesbyalexandra.blogg.se Men jag hinner inte ändra.

Nu har jag tagit mig till atta baka kolakakor som istället blev kolasmulor. Men det finns faktiskt en anledning till det.
Tänk dig en liten tisdags myskväll med familjen. Ni ska äta räkor och till efterrätt så blir det glass. Sen så inser du att ni inte har något tillbehör (som inte är nödvändigt men, ack så gott!) till glassen. Du ska ändå baka kolakakor, så varför inte bara göra kolasmulor?
Så det gjorde jag, ska äta det litesenare ikväll, ni får väll se det goda resultatet då!


En person frågade om receptet, här är det då.

100 g margarin
1 dl socker
1 msk sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

Blanda ihop det i en bunke, sen rulla ut på plåten (eller gör som jag och ha det som tilltugg till glass!) i några längder, fingertjocka.
Grädda dem sedan i mitten av ugnen i 175 grader i ca 12 min (om du nu gör smulor som jag så får du själv hålla lite koll på dem)

Sen kan du ju lägga till lite mer av varje, jag brukar alltid ha lite extra sirap och vaniljsocker, men ta inte för mycket då blir det jättestarkt.

Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

receptet? :D verkar gott.



2010-10-19 @ 18:34:09
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

tack, va schysst! ska göra dom någon dag nu ;p sugen på det till glassen där ;)



sv: Kul att du är med! Jag publicerar vinnaren senare ikväll så kika in då för att se om du vann! Lycka till :)

2010-10-19 @ 19:15:50
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: simone

Väldigt fina foton!

2010-10-21 @ 16:53:07
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0